Kotihoidon palvelun laadun parantaminen mobiilin toiminnanohjausjärjestelmän avulla

Kotihoidon palvelun laadun parantaminen mobiilin toiminnanohjausjärjestelmän avulla

Väestön ikääntyminen aiheuttaa haasteita maailmanlaajuisesti valtioille, kunnille ja terveydenhuollolle. Jopa 22 % maailman väkiluvusta on yli 60 vuotiaita vuoteen 2020 mennessä. Vuonna 2000 vastaava luku oli 11 % (Frost and Sullivan 2015). Suomi on digikehityksen yksi kärkimaita, mutta on laskettu, että Pohjoismaissa lähes 50 % hoitohenkilökunnan työstä menee epätehokkaiden, vanhoillisten ja monimutkaisten järjestelmien käyttöön. (Digital Workforce Nordic Oy 2016). FastROI:n toimitusjohtajan Risto Jalovaaran mukaan kahdenkertaista kirjaamista on myös edelleen käytössä hoitotyössä Suomessa. Samoin työprosessin läpinäkyvyydessä ja tehokkuudessa voidaan saavuttaa hyvän toiminnanohjausjärjestelmän avulla merkittäviä säästöjä.

Toiminnanohjausjärjestelmää valitessa olisi muistettava, että hoitohenkilöstön työajan pitäisi kulua pääosin asiakkaiden parissa ja hoitotyössä. Usein työaikaa kuluu kuitenkin liikaa monimutkaisiin tietojärjestelmiin ja niiden käyttövaikeuksiin. Järjestelmää valittaessa kannattaa valita luotettava toimittaja, joka on toteuttanut pitkäjänteistä ja monipuolista kehitystyötä niin julkisen kuin yksityisenkin sektorin asiakkaiden kanssa. Toimittajalla on oltava asiantunteva ja hyvin saatavilla oleva koulutus ja asiakastuki, jonka lisäksi toimittajan on pyrittävä ratkaisemaan asiakkaidensa ongelmat laadukkaalla tuotekehitystyöllä.

FastROI HILKKA® -tuoteperheen ratkaisujen perustana on hoitotyön ammattilaisten kanssa yhteistyössä kehitetty toiminnanohjausjärjestelmä (ERP), joka mukautuu mitä erilaisimpien asumis- ja kotipalveluympäristöjen tarpeisiin. FastROI:n reaaliaikaisen selainpohjaisen ja mobiilin HILKKA-järjestelmän avulla kaikki tieto on saatavilla helposti ja se on ajan tasalla. Kaikki oleellinen asiakastieto voidaan nähdä yhdellä silmäyksellä. Työvuorojen suunnittelun ja optimoinnin avulla johto voi järjestellä työvuorot helposti ja kätevästi. Asiakkaamme ovat säästäneet 25-30 % aikaa ja kustannuksia heidän päivittäisessä rutiinityössä ja parantaneet palvelun laatua hoitoa tarvitseville.