Virasto viikossa

Smartblock Oy, Mikko Sarkkinen26.8.2022

Virastotilojen päivittäminen remontein tai kokonaan uuden rakentaminen on pitkä ja monisyinen hanke. Joidenkin mielestä jopa uuvuttava.

Vaihtoehtojakin on. Lahden Palvelutori on malliesimerkki siitä, miten ketterällä tavalla “virasto” voidaan saada nopeasti ja tehokkaasti käyttöön.

Tammikuussa 2020 käynnistyi Kauppakeskus Triossa julkisia palveluja kokoava palvelualusta – Lahden Palvelutori, jota hallinnoi Lahden kaupunki.

Kaikki tilat toteutettiin kevyellä rakentamisella. Smartblockeja hyödynnettiin isosti tukemaan eri asiantuntijoiden työtä, sekä asiakaspalvelun joustavuutta. Palvelutorilla on yhteensä 28 eri Smartblockia; yhden hengen puhelinkoppeja, kahden ja neljän hengen minineukkareita, sekä Palvelutoria varten erikseen räätälöidyt asiakaspalvelutilat, joissa virkailijalla ja asiakkaalla on omat sisäänkäynnit. Ergonomia, viihtyisyys, tietosuoja, työturvallisuus ja toimivuus on ollut vahvassa keskiössä.

Tällä tavalla olemassa oleva tila saatiin nopeasti ja tehokkaasti käyttöön.

“Koska Palvelutori pohjautuu jatkuvaan kehitykseen ja muuntojoustavuuteen, rakentaminen toteutettiin niin että tilat muuntuvat ja joustavat tarpeen vaatiessa. Lisäksi tarvitaan kunnollisia, tietosuojanäkökulman huomioon ottavia toimivia tapaamistiloja. Perinteisissä ratkaisuissa ne ovat yleensä kiinteitä toimistohuoneita.” kertoo palvelutoripäällikkö Laura Packalén-Vehko.

Tiloissa toimivat Lahden kaupunki, Päijät-Sote, Kotouttamo, Te-palvelut, Lahden seurakunta, Lahden Talot Oy ja Poliisi

”Smartblock-ratkaisut mahdollistavat meillä asiakastapaamiset, pienet palaverit ja etäyhteyskokoukset. Muuntuva palvelumaailma edellyttää tällaisia ratkaisuja, koska jos rakennetaan kiinteästi, helppo muunneltavuus kyllä häviää sen myötä”, toteaa Laura Packalén-Vehko.

Mikäli tuskailet tilamuutosten kanssa ja haluat parempaa, ota meihin rohkeasti yhteyttä. Meillä on hyvä käsitys siitä mitä moderni työnteko ja asiakaspalvelukohtaaminen on.

Smartblock Oy
020 743 4000
info@smartblock.fi