Sanoma – kuntamarkkinoinnin kumppanisi ympäri Suomen

Lähes kaikki suomalaiset (97 %) viettävät aikaa Sanoman medioiden parissa joka viikko. Ainutlaatuisen laajaan mediavalikoimaamme kuuluvat valtakunnan rakkaimmat ja tärkeimmät ykkösbrändit, joiden sisältöjen kanssa viihdytään, ja joista puhutaan ja inspiroidutaan.

Kuntamarkkinoijana rakennat kanssamme vaikuttavia ja toimivia kampanjoita, ja tiedät, millaisessa ympäristössä viestisi esiintyy. Palvelemme sinua niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin.

Kumppanin verkkosivu:


https://media.sanoma.fi/kuntamarkkinointi

Terveisiä Kuntamarkkinoiden osallistujille

"

Tule sparrailemaan kuntamarkkinoinnista asiantuntijoidemme kanssa, kuinka juuri sinun kunnastasi tai kaupungistasi tulee jatkossa sanomista. Löydät meidät osastolta 3S22 – nähdään siellä!

"

Ota Yhteyttä


Johanna Nurmikari
asiakaspäällikkö / julkinen sektori
johanna.nurmikari@sanoma.com
050 409 8851

Nina Bemeleit
Myyntipäällikkö / julkinen sektori
nina.bemeleit@sanoma.com
050 438 0836

Osasto: 3S22

Kumppanin ohjelma

Matkailu- ja tapahtumamarkkinointi – pöhinää ja brändinrakentamista

Tapahtumien järjestämisestä ja matkailijoista ei kunnan tai kaupungin kassaan kilahda tuloja yleensä suoraan, mutta niillä on suuri merkitys elinvoimalle. Matkailu- ja tapahtumamarkkinointiin liittyvät samat markkinoinnin lainalaisuudet kuin muulloinkin: määritä kohderyhmä, tee mainokset kohderyhmääsi kiinnostaviksi ja valitse ne mediat, joita kohderyhmäsi käyttää.

Matkailu- ja tapahtumamarkkinoinnilla saat lisäksi kunnan tai kaupungin positiivisessa valossa tunnetuksi, eli rakennat brändiä. Pyydä kylään ja pidä hyvänä, niin silloin on helppo kysyä: mitä, jos jäisit!

Kuntamarkkinointispesialistimme Johanna Nurmikari kertoo kotimaan matkailun ja tapahtumien kohderyhmistä sekä digimainonnan uusista mahdollisuuksista.

Keskiviikko 14.9.2022
10.00 - 10.20
Verkko

Kuntamarkkinoija, ovathan markkinoinnin mittarisi kunnossa?

Mainonnan mittaaminen on vuosi toisensa jälkeen yksi markkinointialan keskustelluimpia aiheita. Siitä huolimatta suuri osa markkinoijista ei mittaa lainkaan mitä tuottavat. Tähän on monia syitä, mutta yksi on se, että kaiken pitäisi olla aina heti valmista ja oikein. Mainonnan mittaamisessa näin ei ole ikinä.

Markkinoijan tulisi olla mainonnan mittaamisessa armollinen sen suhteen, että mitattu tulos ei ole ikinä täydellistä ja 100% oikein. Mitä pitempi tai monisyisempi ostoprosessi sekä oston vaikutus markkinoijaan on, sitä vaikeampaa yksittäisen markkinointieuron ROI:n laskeminen entisestään on. Edellä mainittu pätee erityisesti kuntiin.

Tästä huolimatta tai johtuen mainontaa kannattaa (PITÄÄ) ehdottomasti silti mitata ja mittaustapoja kehittää. Mitä kauemmin sitä teet, sitä tarkempia tuloksesi ovat ja pystyt myös analysoimaan sekä hyödyntämään tuloksia tuleviin mainospanostuksiisi.

Miksi sitten armollisuus? Jos haluat, että kaikki on heti oikein ja valmista, niin varmasti lopetat tulosten mittaamisen kokonaan. Valmista ja oikein ei tule ikinä, vaan tulosten mittaaminen ja analysointi on jatkuvaa oppimista ja kehitystä.

Mediamyynnin erilaisissa rooleissa toiminut Tomi Jäppinen omaa vahvan kokemuksen monikanavaisesta mediamainonnasta ja digimarkkinoinnista. Tomi tulee avaamaan näkemyksiä sekä keinoja miten mainontaa voidaan mitata ja omaa markkinointia kehittää tulosten pohjalta.

Torstai 15.9.2022
10.00 - 10.20
Verkko

Kuntamarkkinointia timanttisella yhteistyöllä

Sanoma Media Finland, Sini Hartikka 14.9.2022
Kuntamarkkinointi, kuten markkinointi yleensäkin, on pitkäjänteistä tekemistä ja parhaat tulokset syntyvät silloin, kun yhteistyökumppanit oppivat toinen toisiltaan yhteisten projektien myötä. Mutta miten tällaista yhteistä oppimista voi rakentaa? Pitkäaikainen kumppanuus on...