Kuntamarkkinoija, ovathan markkinoinnin mittarisi kunnossa?

Mainonnan mittaaminen on vuosi toisensa jälkeen yksi markkinointialan keskustelluimpia aiheita. Siitä huolimatta suuri osa markkinoijista ei mittaa lainkaan mitä tuottavat. Tähän on monia syitä, mutta yksi on se, että kaiken pitäisi olla aina heti valmista ja oikein. Mainonnan mittaamisessa näin ei ole ikinä.

Markkinoijan tulisi olla mainonnan mittaamisessa armollinen sen suhteen, että mitattu tulos ei ole ikinä täydellistä ja 100% oikein. Mitä pitempi tai monisyisempi ostoprosessi sekä oston vaikutus markkinoijaan on, sitä vaikeampaa yksittäisen markkinointieuron ROI:n laskeminen entisestään on. Edellä mainittu pätee erityisesti kuntiin.

Tästä huolimatta tai johtuen mainontaa kannattaa (PITÄÄ) ehdottomasti silti mitata ja mittaustapoja kehittää. Mitä kauemmin sitä teet, sitä tarkempia tuloksesi ovat ja pystyt myös analysoimaan sekä hyödyntämään tuloksia tuleviin mainospanostuksiisi.

Miksi sitten armollisuus? Jos haluat, että kaikki on heti oikein ja valmista, niin varmasti lopetat tulosten mittaamisen kokonaan. Valmista ja oikein ei tule ikinä, vaan tulosten mittaaminen ja analysointi on jatkuvaa oppimista ja kehitystä.

Mediamyynnin erilaisissa rooleissa toiminut Tomi Jäppinen omaa vahvan kokemuksen monikanavaisesta mediamainonnasta ja digimarkkinoinnista. Tomi tulee avaamaan näkemyksiä sekä keinoja miten mainontaa voidaan mitata ja omaa markkinointia kehittää tulosten pohjalta.

Ajankohta:

Torstai 15.9.2022
10.00 - 10.20

Tila:

Verkko

Aihealue:

Verkko-ohjelma

Puhujat:

Jäppinen Tomi,Product Portfolio Lead,

Järjestäjä:

Sanoma