Samarbetspartner på Kommunmarknaden

Kommunmarknaden ordnas för första gången som ett hybridevenemang på Kommunernas hus och på webben. Evenemanget erbjuder kommunernas samarbetspartner en möjlighet att presentera sina produkter och tjänster. Alla samarbetsparter får en egen webbplats i Kommunmarknadens webbtjänst och kan ordna två informationsinslag på webben.

Programmet presenteras i en evenemangsportal på webbplatsen och i mässtidningen som kommer ut i höst. Kommunmarknadens program är ett av de mest omfattande i hela eventbranschen i Finland. Trots det har alla program dragit till sig publik. Förra hösten klickade folk in sig via evenemangsportalen till olika seminarier och informationsinslag sammanlagt cirka 20 000 gånger. Därtill kommer de som följde med de öppna webbsändningarna.

Utställningspartner

K-planet har reserverats för samarbetspartner och publiken får en personlig inbjudan till Kommunernas hus. På plats ordnas mindre möten för ett begränsat antal deltagare. Vi bjuder in lite publik också till de videostreamade seminarierna. Utställningen i K-planet har öppet till kl. 18.00 på onsdag.

Utställningen är fullbokad och vi tar inte emot fler reserveringar just nu. Om någon plats blir ledig meddelar vi om saken på vår webbplats.

Webbpartner

Man kan delta i hybridevenemanget som webbpartner. Vi har samlat tre olika paketlösningar av vilka en riktar sig enbart till tredje sektorns icke-vinstdrivande organisationer och föreningar.

En webbpartner har möjlighet att använda en öppen chatt för samtal med låg tröskel på sin partnerwebbsida. En chatt kräver varken nedladdning, inloggning eller aktivering från publikens sida.

Läs mer om webbpartnerpaketen

Föregångare
Påverkare
Organisation
Tilläggstjänster för alla partner

Boka ett webbpartnerpaket här

Föregångarpaketet bokas senast 15.6.2021, Påverkar- och Organisationspaketen senast 6.8.2021. Materialen för partnerpaketen ska vara inne senast 17.8.2021.

För närmare upplysningar kontakta Kommunmarknadens kundtjänst: kuntamarkkinat@kuntalehti.fi

Föregångare

Organisationens namn och logga på webbplatsen kommunmarknaden.fi med länk till organisationens partnerwebbplats.

  • Partnern levererar tryckfärdigt material för loggan.

Partnerwebbplatsens adress: kommunmarknaden.fi/partner/organisationens namn

  • Partnern sparar loggan som ska publiceras i portalen, samt en presentation av organisationen med video/bild, en hälsning till publiken och kontaktuppgifter.
  • Webbpartnerskapet, informationsinslagen och bloggar presenteras på partnerwebbplatsen.

Egen chatt på partnerwebbplatsen

  • Förutsättningen för en egen chatt på partnerwebbplatsen är att partnern förbinder sig att svara på chatten under evenemanget.

Blogg med bild publiceras på kommunmarknaden.fi webbplatsen och i Kuntalehtis nyhetsbrev.

  • Partnern skickar texten (högst 2 500 tecken) och bilden till en adress som ges separat.
  • I Kommunförbundets nyhetsbrev, med 20 000 läsare varje vecka, publiceras bloggarna i den ordning de mottagits (högst tre bloggar/brev).

Informationsinslag på webben: 1 inslag per dag (20 minuter)

  • Partnerns egen teknik
  • Länken till sändningen publiceras i evenemangsportalen.
  • Partnern reserverar tid för sitt inslag, sparar i portalen information om innehållet och talarna samt länken som leder till inslaget.

Informationsinslagens uppgifter visas på webbplatsen, partnerwebbplatsen, i mässtidningen och evenemangsportalen
Uppgifter om antalet deltagare vid informationinslagen

  • Uppgifterna skickas efter evenemanget.

Organisationens namn i mässtidningen

  • I tidningens elektroniska version kan man också få in en länk till önskad webbplats.

Halvsidesannons i mässtidningen

  • Publiceras i september i tryck och på webben.
  • Partnern levererar tryckfärdigt material.

Helsidesartikel i mässtidningen

  • Redaktören tar kontakt för att avtala om tid för intervju.
  • En bild som partnern väljer själv

Presentationsvideo, 2 minuter

  • Partnern levererar färdigt material.
  • Ett sammandrag av alla samarbetsparters videopresentationer visas mellan direktsändningarna från stora föreläsningssalen.

Sakkunniganföranden, 10 minuters video

  • Spelas in i förväg eller levereras färdig.
  • Anförandena visas under seminarieprogrammets gång.

Logga på den inledande dian för seminarierna

  • I början av seminarierna visas partnerloggor i slumpmässig ordning

Logga i evenemangets videoreklam

  • Publiceras i augusti på Kommunmarknadens webbplats, nyhetsbrevet och annons i Facebook, Twitter och LinkedIn

Logga på Kommunmarknadens studiovägg

  • Öppen webbsändning från studion under hela evenemanget
  • Svartvit logga

Intervju, 10 minuter i Kommunmarknadens studio

  • Öppen sändning på webben
  • En gäst som partnern väljer själv, journalistisk diskussion kring ämnet, möjligtvis flera partners gäster samtidigt i studion.

Inbjudan till Kommunförbundets kvällstillställning

  • 4 st.

Webbpartnerns representanter i Kommunernas hus under evenemanget

  • Högst fyra personer samtidigt i Kommunernas hus under evenemanget

Partnerns personal har obegränsad rätt att delta i webbprogrammet
Pris för Föregångarpaketet 6 700 € + moms 24 %

Påverkare

Organisationens namn och logga på webbplatsen kommunmarknaden.fi med länk till organisationens partnerwebbplats.

  • Partnern levererar tryckfärdigt material för loggan.

Partnerwebbplatsens adress: kommunmarknaden.fi/partner/organisationens namn

  • Partnern sparar loggan som ska publiceras i portalen, samt en presentation av organisationen med video/bild, en hälsning till publiken och kontaktuppgifter.
  • Webbpartnerskapet, informationsinslagen och bloggar presenteras på partnerwebbplatsen.

Egen chatt på partnerwebbplatsen

  • Förutsättningen för en egen chatt på partnerwebbplatsen är att partnern förbinder sig att svara på chatten under evenemanget.

Blogg med bild publiceras på kommunmarknaden.fi webbplatsen och i Kuntalehtis nyhetsbrev.

  • Partnern skickar texten (högst 2 500 tecken) och bilden till en adress som ges separat.
  • I Kommunförbundets nyhetsbrev, med 20 000 läsare varje vecka, publiceras bloggarna i den ordning de mottagits (högst tre bloggar/brev).

Informationsinslag på webben: 1 inslag per dag (20 minuter)

  • Partnerns egen teknik
  • Länken till sändningen publiceras i evenemangsportalen.
  • Partnern reserverar tid för sitt inslag, sparar i portalen information om innehållet och talarna samt länken som leder till inslaget.

Informationsinslagens uppgifter visas på webbplatsen, partnerwebbplatsen, i mässtidningen och evenemangsportalen
Uppgifter om antalet deltagare vid informationsinslagen

  • Uppgifterna skickas efter evenemanget

Organisationens namn i mässtidningen

  • I tidningens elektroniska version kan man också få in en länk till önskad webbplats.

Halvsidesannons i mässtidningen

  • Publiceras i september i tryck och på webben.
  • Partnern levererar tryckfärdigt material.

Presentationsvideo, 2 minuter

  • Partnern levererar tryckfärdigt material.
  • Ett sammandrag av alla samarbetsparters videopresentationer visas mellan direktsändningarna från stora föreläsningssalen.

Logga på den inledande dian för seminarierna

  • I början av seminarierna visas partnerloggor i slumpmässig ordning

Inbjudan till Kommunförbundets kvällstillställning

  • 3 st.

Partnerns personal har obegränsad rätt att delta i webbprogrammet
Pris för Påverkarpaketet 3 200 € + moms 24 %

Organisation

Webbpartnerskap för tredje sektorns icke-vinstdrivande organisationer och föreningar

Organisationens namn och logga på webbplatsen kommunmarknaden.fi med länk till organisationens partnerwebbplats.

  • Partnern levererar tryckfärdigt material för loggan.

Partnerwebbplatsens adress: kommunmarknaden.fi/partner/organisationens namn

  • Partnern sparar loggan som ska publiceras i portalen, samt en presentation av organisationen med video/bild, en hälsning till publiken och kontaktuppgifter.
  • Webbpartnerskapet, informationsinslagen och bloggar presenteras på partnerwebbplatsen.

Egen chatt på partnerwebbplatsen

  • Förutsättningen för en egen chatt på partnerwebbplatsen är att partnern förbinder sig att svara på chatten under evenemanget.

Blogg med bild publiceras på kommunmarknaden.fi webbplatsen och i Kuntalehtis nyhetsbrev.

  • Partnern skickar texten (högst 2 500 tecken) och bilden till en adress som ges separat.
  • I Kommunförbundets nyhetsbrev, med 20 000 läsare varje vecka, publiceras bloggarna i den ordning de mottagits (högst tre bloggar/brev).

Informationsinslag på webben: 1 inslag per dag (20 minuter)

  • Partnerns egen teknik
  • Länken till sändningen publiceras i evenemangsportalen.
  • Partnern reserverar tid för sitt inslag, sparar i portalen information om innehållet och talarna samt länken som leder till inslaget.

Informationsinslagens uppgifter visas på webbplatsen, partnerwebbplatsen, i mässtidningen och evenemangsportalen
Uppgifter om antalet deltagare vid informationsinslagen

  • Uppgifterna skickas efter evenemanget

Organisationens namn i mässtidningen

  • I tidningens elektroniska version kan man också få in en länk till önskad webbplats.

Kvartssidesannons i mässtidningen

  • Publiceras i september i tryck och på webben.
  • Partnern levererar tryckfärdigt material.

Inbjudan till Kommunförbundets kvällstillställning

  • 2 st.

Partnerns personal har obegränsad rätt att delta i webbprogrammet
Pris för Organisationspaketet 1 900 €+ moms 24 %

Tilläggstjänster för alla partner

Extra informationsinslag, 20 minuter, à 250 € + moms 24 %

  • Partnerns egen teknik
  • Begränsat antal, kl. 10–11 och 14–16

Kunta.tv:s videotjänster –40 % rabatt på ordinarie pris

  • Produktion av videofilmer för Kommunmarknaden
  • Läs mera och beställ på Kunta.tv:s webbplats

Annonsplats i nr 9 av tidningen Kuntalehti samt nr 4 av tidningen Kuntatekniikka med –40 % rabatt

  • på priset i prislistan.
  • Förfrågningar kommunmarknaden@kuntalehti.fi

Annonsplats i nr 3 av tidningen Kommuntorget med –40 % rabatt

  • på priset i prislistan.
  • Svenskspråkig tidning
  • Förfrågningar kommunmarknaden@kuntalehti.fi ?