Tekoäly on tullut jäädäkseen, ja sen rooli työelämässä kasvaa päivä päivältä. Ensimmäiset kohtaamiset tekoälyn kanssa saattavat tuntua jännittäviltä ja pelottavilta, kuten ensitreffit uuden henkilön kanssa. Tekoälyä ei kannata pelätä turhaan; päinvastoin, tekoälyä kannattaa hyödyntää varsinkin asiakaspolun alkuvaiheessa sekä erityisesti laadun ja tehokkuuden parantamisessa.
Tekoälyn ja kumppanuuden hyödyt asiakaspalvelussa
Apua massa- ja ruuhkapiikkeihin
Voice- ja ChatBotit ovat kehittyneet erittäin edistyksellisiksi, ja niiden merkittävin etu asiakaspalvelussa on kyky tarjota palvelua ympäri vuorokauden, hoitaa suuriakin määriä kontakteja samanaikaisesti ja tarvittaessa siirtää ne oikealle käsittelijälle. VoiceBottia voidaan käyttää älykkäänä IVR-valikkona, jolloin asiakas voi kertoa asiansa ja tulla ohjatuksi oikealle henkilölle. Tekoäly voi myös kerätä esitiedot asiakkaalta, mikä lyhentää kontaktin kestoa.
Laadunvarmistaminen ja kehitys
Tekoäly parantaa asiakaspalvelun laatua analysoimalla asiakaskohtaamisia reaaliajassa ja tunnistamalla kehityskohteita. Tekoäly tarjoaa apua erilaisten tavoitteiden kuten esimerkiksi keskimääräisen kontaktin käsittelyajan saavuttamiseen tekemällä tarkkoja analyyseja kontaktien kestojen juurisyistä ja antamalla asiakasneuvojille yksilöllisiä parannusehdotuksia.
Kustannussäästöä laadusta tai kehityksestä tinkimättä
Automatisoimalla rutiinitehtäviä tekoäly vapauttaa asiakaspalveluhenkilöstön resursseja ydintekemiseen. Dynavalla on kokemusta asiakaspalveluiden tehostamisesta jopa 20 %. Dynavan palvelut ovat skaalautuvia, joten asiakaspalvelun kehittäminen hoituu ilman merkittäviä lisäkustannuksia.
Asiantuntijuus ja uusimman teknologian hyödyntäminen
Dynavalla on laaja kokemus tekoälyratkaisujen kehittämisestä ja implementoinnista eri toimialoilla, joka mahdollistaa helpon käyttöönoton tarjoamalla valmiita, testattuja työkaluja ja prosesseja. Tämä asiantuntemus on erityisen arvokasta yrityksille, joilla ei ole resursseja tai mahdollisuutta syventyä tekoälyn monimutkaisiin teknisiin tai tietoturvaan liittyviin yksityiskohtiin. Dynava pitää huolen myös siitä, että asiakastietojen ja -yksityisyyden suojastandardeja noudatetaan.
Ulkoistamalla yrityksesi asiakaspalvelu alan ammattilaisille, vapautat aikaa ja resursseja ydintekemiseen. Näin varmistat, että asiakaspalvelu on korkealaatuista ja tehokasta.
Tule osastolle 3S26 keskustelemaan lisää aiheesta!