Posti läsnä suomalaisten arjessa

Anu Björn & Elizabeth Kerppola, Posti1.9.2025

Haluamme Postissa olla mukana tekemässä suomalaisten arjesta sujuvampaa ja viranomaisviestinnästä tehokkaampaa. Kehitämme jatkuvasti laajaa palvelupisteverkostoamme ja suosittuja digipostipalveluitamme vastaamaan entistä paremmin niin julkisen sektorin, yritysasiakkaiden kuin kuluttajien tarpeisiin.

Palvelupisteemme ovat siellä missä kuluttajakin

Postin palvelupisteverkosto on Suomen laajin ja palvelee kuluttajaa arjen kohtauspisteissä; palvelupisteemme ovat siellä, missä kuluttaja hoitaa muitakin arkiaskareitaan. Postin palvelupisteitä käyttää noin 200 000 asiakasta päivittäin.

Mieluiten asiakkaat vastaanottavat lähetykset automaatista, ja tähän kysyntään vastaamme laajentamalla automaattiverkostoamme. Haluamme olla lähellä kuluttajaa ja helposti saavutettavissa, mihin ratkaisuna on Postin ulkoautomaatti. Ulkoautomaatti on mestari arjen sujuvoittamisessa, sen avulla paketin nouto onnistuu milloin vain. Kun Postin palvelut sijaitsevat lähellä ilman asiointia rajoittavia aukioloaikoja, on asiointi helppoa ja nopeaa sekä ekologista. Näin jää enemmän aikaa tärkeimmille asioille: perheelle, ystäville, kodille ja itsensä toteuttamiselle. Pihapiirissä tai sen läheisyydessä sijaitsevalla automaatilla luomme lisäarvoa alueen asukkaille.

Lähde siis mukaan! Ole edelläkävijä, alueesi innostaja, tuomalla halutut palvelut lähelle asukkaita Postin ulkoautomaatilla.

Digiposti tuo nopeutta ja helppoutta viranomaisten ja yritysten viestimiseen

Suomen digitalisoituessa kuluttajat ja lähettäjäasiakkaamme toivovat turvallisia ja helppokäyttöisiä digitaalisia ratkaisuja viestimiseen.

OmaPosti on jo nyt osa suomalaisten arkea. Palvelulla on lähes 3 miljoonaa aktiivista käyttäjää, ja tavoitamme 85 % työikäisestä väestöstä. OmaPostin digitaalisen postilaatikon Digipostin kautta kirjeet, laskut, ja viranomaisviestit saapuvat sinulle heti ja minne tahansa. Digiposti on markkinoiden kattavin, tehokkain ja asiakaslähtöisin väylä asiakasviestinnän digitalisointiin, olipa kyseessä julkinen tai yksityinen sektori.

Teetimme vuonna 2024 asiakastutkimuksen, jonka vastaajista jopa 90 prosenttia toivoi, että kaiken digitaalisen asioinnin saisi yhteen paikkaan. Haluamme kehittää OmaPostista paikan, josta suomalainen löytää kaikki hänelle tärkeät viestit. OmaPosti on jo nyt monen kansalaisen valinta julkisen sektorin viestintään – onnistunut yhteiskuntatason digitalisaatio ja kustannustehokkuuden saavuttaminen vaatii kansalaisen äänen asettamista keskiöön.

Anu Björn
Palvelupisteverkoston kehityksestä vastaava johtaja, Posti

Elizabeth Kerppola
Digitaalisen kasvun johtaja, Posti