Digilompakot muuttavat julkiset palvelut – ovatko kunnat valmiita?

Digilompakot ovat tulossa keskeiseksi osaksi julkisten palvelujen käyttöä ja muuttavat tapaa, jolla kuntalaisen identiteettiä hyödynnetään. EU-digilompakko on ekosysteemi, jossa toimijoilla on erilaisia rooleja. Lasse Dittmerin ja Risto Ollikaisen puheenvuorossa tarkastellaan, mikä on kuntien rooli tässä muutoksessa. Ei vain mahdollistajana, vaan myös aktiivisena hyödyntäjänä osana palveluiden kehittämistä. Fokus on käytännönläheisessä valmistautumisessa: pohditaan, mitkä ovat askeleet kohti roolin löytämistä sekä seuraavat askeleet kohti konkreettista hyödyntämistä ja käytännön käyttötapauksia.

Ajankohta:

Torstai 17.9.2026
10.00 - 10.20

Tila:

A3.1

Aihealue:

Digitaalisuus
Digitalisaatio
Kehittäminen

Puhujat:

Lasse Dittmer,Digitaalisen identiteetin asiantuntija,KPMG
Risto Ollikainen,Julkishallinnon digitalisoinnin asiantuntija,KPMG

Järjestäjä:

KPMG